Utilizatorii se lasă tot mai greu manipulați de influenceri pe internet

de: Teodora Tudosie
23 10. 2019

Rețelele sociale sunt pline de influenceri care promovează tot felul de produse sau servicii ca să te facă pe tine să le cumperi.

Sistemul funcționează destul de simplu: brandurile plătesc influencerii să vorbească despre produsele lor pe rețelele sociale, iar cei care văd postările cumpără respectivele produse sau servicii. Compania se bucură de mai multe vânzări, iar influencerului îi ies banii primiți pentru postarea respectivă. Uneori mai câștigă câte ceva și din link-urile pe care le postează care duc utilizatorul pe o pagină de unde pot cumpăra produsul. Astfel, primește un procent din vânzări.

Fenomenul este foarte răspândit printre influenceri. De fapt, asta e cam principala modalitate prin care fac bani pe rețelele sociale. Potrivit unui studiu, companiile ar putea ajunge să cheltuiască peste opt miliarde de dolari anul acesta pentru publicitatea făcută prin influencerii de pe internet.

Consumatorii nu se mai lasă păcăliți de influenceri

Totuși, aceste postări sponsorizate ar putea deveni curând de domeniul trecutului. Dar asta nu pentru că influencerilor nu le-ar mai conveni tranzacția: bani în schimbul unor postări pe rețelele sociale. Trendul ar putea dispărea tocmai datorită consumatorilor, care înțeleg tot mai bine fenomenul și se lasă tot mai puțin convinși să cumpere produsele promovate de influenceri.

Tot mai mulți utilizatori își dau seama că influencerii vorbesc în postările lor despre produse sau servicii cu care nu au nicio legătură personală. Deși îi încurajează pe urmăritorii lor să cumpere produsele pe care le promovează, mulți dintre influenceri nu le folosesc, de fapt. De exemplu, îți recomandă să folosești un anumit tip de șampon, de la o anumită marcă, deși nici măcar nu l-au încercat.

Consumatorii înțeleg tot mai bine că astfel de lucruri se întâmplă pe social media, ceea ce ar putea ajunge să afecteze sistemul de promovare pe care brandurile și influencerii îl folosesc.